
2015 bød på flere store endringer for iTromsø. I juli tok Stig Jakobsen over som sjefredaktør og administrerende direktør, for Jonny Hansen, som hadde hatt stillingen midlertidig, som følge av tidligere sjefredaktør/adm. dir. Jørn Christian Skoglunds sykdom og død. Endringen av sjefredaktør betød også et bytte av nyhetsredaktør, hvor Trond Haakensen gikk inn i rollen, for andre gang i iTromsøs historie.
Lederskiftet medførte et par kursendringer for avisa, hvor man gikk inn for å styrke meningsinnhold og kultur, og satte i gang etableringen av en event-avdeling. For å få til de to førstnevnte, ble den svært profilerte journalisten Egon Holstad hentet over fra Nordlys. Helge Skog ble også hentet fra samme sted for å hjelpe med den kulturelle nysatsningen Feedback. I tillegg ansatte man Marianne Lein Moe, som de siste par årene var sentral i etableringen av Amedias Buzzit-lansering. Hun ble tilsatt som ansvarlig for administrering av eventer i iTromsø.
Sammen med Egon Holstad, begynte iTromsø å bruke gjestekommentatorer i langt større grad, hvor både de tidligere ordførerne, Herman Kristoffersen og Jens Johan Hjort, komiker Dag Sørås og Trude Borch fra Arctic Frontiers figurerte.
Foreløpig konklusjon for den nye satsningen er at den digitale trafikken på høsten 2015 var en hel del høyere enn tilsvarende periode året før.
Også økonomisk, kunne man i 2015 vise til positiv utvikling, sammenlignet med foregående år.
Som ny satsning for høsten, forsøkte iTromsø seg, som første avis i Europa med personalisert mobilfront, hvilket vil si at sakene hver enkelt fikk presentert på mobil, var avhengig av tidligere valg, trending og valgene til folk som har lignende preferanser som deg selv. Konklusjonen er foreløpig 15% økning i lesetid per sak og 28% økning i antall saker man leste per besøk.